چگونه عطر درست کنیم
چگونه عطر درست کنیم؟

ادکلن چگونه ساخته می شود؟

نحوه تولید عطر یا ادکلن بستگی به عوامل مختلفی دارد. تولید ادکلن توسط شرکت های متنوعی انجام می‌شود و هر کدام روش متفاوتی برای تولید ادکلن دارند.
برای پاسخ به سوال چگونه عطر درست کنیم ابتدا بهتر است نوع برند یا تولید کننده را طبقه بندی کنیم. به صورت کلی سه گروه تولید کننده عطر و ادکلن وجود دارد.

تولیدکننده های عطر و ادکلن

دسته اول: برند های دیزاینری هستند که تیراژ بسیار بالایی برای تولیدات خود در نظر میگیرند و همچنین علاوه بر تیراژ بالا، حجم های متفاوتی نیز برای تولیدات خود ارائه می‌کنند.
این گروه بعلت تیراژ تولید بالا غالبا تولید اسانس را به شرکت های تخصصی تولید اسانس واگذار کرده و همچنین پس از طراحی بطری و بسته بندی، تولید آنرا نیز به تولید کنندگان بطری عطر می‌سپارند. در نتیجه از لحاظ قیمت تمام شده، محصولاتی با قیمت رقابتی عرضه میکنند.

نحوه تولید ادکلن های برند های دیزاینری به این شکل است که در مخزن های مخصوص، اسانس عطری و الکل را به نسبت معین ترکیب میکنند و پس از ترکیب کامل درون بطری ها بسته بندی میکنند. ساده ترین روش ساخت ادکلن همین روش می‌باشد و در عین حال کیفیت و دوام اینگونه عطر ها نیز بسیار قابل قبول است.

چگونه ادکلن درست کنیم

دسته دوم: تولید کنندگان ادکلن برند های نیش هستند. این دسته بعلت خاص بودن رایحه و بسته بندی تقریبا تمام مراحل ساخت را در کمپانی خود انجام داده و برون سپاری ندارند.  تیراژ تولیدی برند های نیش کمتر از گروه دیزاینری می‌باشد و تمرکز بر عده ای خاص دارند.
همچنین قیمت نهایی محصولات نیش گران قیمت تر از دیزاینری هاست و بعلت تیراژ تولید پایین تر، نایاب تر از گروه دیزاینری هستند. نحوه تولید عطر های نیش تا حدودی محرمانه بوده و اطلاعات کمی در مورد تولید آنها در دسترس است اما بزرگترین تفاوت این گروه در فرآوری اسانس است که از ترکیبات نایاب و گران قیمتی بهره میگیرند و همچنین از الکل کمتری در ترکیبات عطر استفاده می‌کنند.

دسته سوم: برند های آرتیزان هستند. این گروه تولیدات خود را کاملا اختصاصی در یک فروشگاه و گاها در حضور مشتری انجام میدهند. ویژگی متمایز این گروه رایحه های انحصاری و اختصاصی است و همچنین بسته بندی های فوق العاده لوکس و گران قیمت.

برخی برند های آرتیزان حتی بطری و جعبه های ادکلن هارا به صورت دست ساز و در تیراژ بسیار کم تولید می‌کنند و عملا یک اثر هنری ارائه می‌کنند تا یک عطر روزمره با الهام گیری از نحوه تولید آرتیزان، بسیاری از فروشگاه های عطر در هر نقطه از جهان تولید ادکلن اختصاصی انجام می‌دهند و برای مشتریان خاص خود محصولات خاص ارائه می‌کنند.
شما نیز اگر تمایل به استفاده از عطر خاص دارید که منحصر به فرد خودتان باشد می‌توانید با مراجعه به فروشگاه عطر مهر جهت خرید عطر سفارش خود را ثبت کنید.

 

مواد اولیه و نحوه ساخت عطر و ادکلن در منزل:

برای پاسخ به سوال چگونه عطر درست کنیم ابتدا باید با مواد اولیه آن آشنا شوید. این مواد اولیه شامل موارد زیر میشود:
الکل، روغن حامل، آب معدنی، اسانس عطر، فیلتر قهوه و قیف. با توجه به تنوع زیاد عطرها شما میتوانید با ترکیب مواد ذکر شده با گیاهان خشک شده به اندازه دلخواه، عطر خود را بسازید. جهت ساخت بهتر عطر بهتر است چندین بار ترکیب های مختلف را تست کنید تا در نهایت عطر دلخواه خود را به دست آورید.
شرکت های مختلف فرمول های مختلفی برای ساخت عطر به دست آورده اند که این فرمول ها از آزمایش های بسیار به دست آمده است. شما نیز میتوانید با آزمایش های فراوان ترکیب و فرمول مورد نظرتان را به دست آورید.