افزایش ماندگاری عطر
راهکار های افزایش ماندگاری عطر

ماندگاری عطر همیشه دغدغه اصلی مصرف کنندگان عطر است. آیا راهی برای افزایش ماندگاری عطر وجود دارد؟ آیا عطری که ماندگاری بیشتری دارد بهتر و اصلی است؟ آیا ماندگاری عطر به عوامل بیرونی نیز بستگی دارد؟ تا پایان این مطلب همراه عطر مهر باشید. “عطر مهر یاد آور لحظه ها”

تعریف ماندگاری عطر

اولین مسأله در ماندگاری عطر و افزایش آن، تعریف درستی از ماندگاری عطر است. “ماندگاری عطر به این معناست که چه مدت عطر بر روی پوست یا لباس باقی می‌ماند” از آنجایی که این تعریف به صورت کلی و مبهم است باید توضیحات بیشتری در مورد آن گفت.

اول اینکه آیا تنها فاکتور مهم در خرید عطر ماندگاری است؟ در جواب باید گفت خیر. سه فاکتور مهم در خرید عطر وجود دارد. هویت رایحه، پخش بو، ماندگاری.

هویت عطر همان نوع ساختار و نت بندی های عطر است که بر اساس سلیقه انتخاب می‌شود. پخش بوی عطر قدرت تبخیر و تفکیک رایحه عطر است. پس در هنگام خرید عطر باید به این نکته توجه داشته باشید که ماندگاری و پخش بوی عطر به چه میزان است.

ماندگاری تا زمانی مفید است که عطر قدرت پخش رایحه داشته باشد، لذا به همین خاطر است که گاهی در یک سایت یا فروشگاه ماندگاری عطری ۶ ساعت اعلام می‌شود ولی بعد از تست متوجه می‌شوید با گذشت یک یا چندین روز هنوز رایحه عطر روی لباستان احساس می‌شود.

ماندگاری هیجانی! و ماندگاری قلب رایحه!

این ماندگاری مربوط به نت اولیه عطر یا همان نت هایی که بعلت پخش بوی بالا سریعتر تبخیر می‌شوند و در لحظات اولیه استفاده از عطر استشمام می‌شوند.

ماندگاری هیجانی عطر ها معمولا اهمیت چندانی ندارد زیرا اصل رایحه یا قلب رایحه عطر نت میانی آن است. که به طور متوسط ادوتوالت ها ۶ ساعت و ادوپرفیوم ها بین ٨ الی ١٢ ساعت ماندگاری دارند.

!!! اگر دلتان می‌خواهد پس از خرید عطر ماندگاری عطرتان بیشتر شود به نکات زیر بعنوان اصول اولیه توجه داشته باشید!!!

عطر را بر روی لباس یا پوست تمیز اسپری کنید. اگر سطح پوست یا لباس تمیز نباشد یا حتی عطر دیگری از قبل روی آن باشد ماندگاری عطر را میکاهد.

عطر را از فاصله استاندارد (حدود ١٠ سانتیمتر) اسپری کنید.

فاصله بیشتر باعث هدر رفتن و فاصله کمتر باعث ضعیف شدن پخش بوی عطرتان می‌شود.

عطر را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. توجه داشته باشید نور و گرما قاتل عطر شماست. نور و گرما باعث شکسته شدن مولکول های عطر می‌شود و هم از ماندگاری کاسته خواهد شد و هم رایحه عطر کمی تند تر و ترش میشود.

در نقاطی که نبض دارند عطر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پخش بوی عطر بالاتر رود و عملا ماندگاری مفید تری داشته باشید.

عطر را بر روی لباس هایی از جنس چرم، پلی استر، ابریشم و حریر به صورت مستقیم اسپری نکنید. بدلیل نوع بافت این جنس البسه نفوذ پذیری عطر بر بافت آنها کمتر است لذا سریعتر تبخیر می‌شود و ماندگاری کمتری حاصل می‌گردد.

معمولا افزایش ماندگاری عطر بر روی لباس های نخی و پوست چرب بالاتر است، همچنین عطر بر روی لباس های تیره بدلیل جذب بیشتر نور، ماندگاری کمتری دارد.

تمیز بودن پوست!

همانطور که گفته شد، تمیز بودن پوست باعث افزایش ماندگاری عطر میشود. اگر پوستتان خشک است بهتر است قبل از استفاده از عطر با وازلین یا سایر مرطوب کننده و کرم های پوستی فاقد اسانس خوشبو کننده، پوستتان را چرب و مرطوب کنید. این کار کمک میکند عطرتان به میزان بیشتری بر روی پوستتان باقی بماند همچنین تا حدی از حساسیت های احتمالی جلوگیری میکند.

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

 

افزایش ماندگاری عطر تا چه میزان اهمیت دارد؟

افزایش ماندگاری عطر برای بسیاری از مردم علی الخصوص در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است. اما اینکه چه میزان اهمیت دادن به ماندگاری مفید است را باید بررسی کرد.

امروزه بدلیل تغییر استراتژی استفاده از عطر ها، فرمولاسیون آنها دستخوش تغییراتی شده است.

در گذشته عطر ها تا چندین روز و یا حتی هفته ها بر روی لباس ماندگاری داشتند. اما امروزه بدلیل ممنوعيت بهداشتی برخی از نگهدارنده ها در عطر ها به دلایل مختلف شاهد ماندگاری کمتر عطر ها هستیم. (سه مورد از نگهدارنده های عطر تا قبل از سال ١٩٩٧ میلادی به دلیل سرطانزا بودن و یک مورد بدلیل ایجاد بیماری های تنفسی منع تولید و استفاده در عطر و لوازم آرایشی شده اند.)

پس بهترین راه این است هنگام خرید عطر با حوصله و اصولی انتخاب کنیم و حتی اگر رایحه دلنشین ما به نسبت سایر عطر ها ماندگاری کمتری دارد، به صورت دکانت یک شیشه عطر جیبی همراه خود داشته باشیم تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنیم.

استفاده عطر به اندازه مناسب!

یک جمله عامیانه هست که می‌گوید: “با عطر دوش نگیر” در واقع اگر بیشتر از حد لازم عطر استفاده کنید باعث افزایش ماندگاری نخواهد شد! اما اگر کم استفاده کنید ماندگاری کم می‌شود. پس با توجه به تجربه و نظر کارشناسان، بهترین میزان مصرف به طور میانگین ٧ اسپری در هر بار استفاده از عطر است.

معمولا هر ١۵ مرتبه اسپری کردن از شیشه عطر به میزان یک میلی‌لیتر عطر استفاده می‌شود. پس بهترین میزان مصرف نیم میلی‌لیتر یا ٧ مرتبه اسپری کردن است.با این کار ماندگاری بهینه و پخش بو مناسبی دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

افزایش ماندگاری عطر به عوامل بیرونی بسیاری بستگی دارد که سخت است به تک تک آنها بپردازید و یا همه آن موارد را رعایت کنید. لذا بیشتر به نحوه نگهداری و استفاده از عطر اهمیت دهید تا باعث افزایش ماندگاری عطر شود و لذت بیشتری از استفاده عطرتان ببرید.

شما میتوانید جهت خرید عطر زنانه یا خرید عطر مردانه با عطر مهر همراه باشید…