تفاوت بین ادو پرفیوم و ادو تویلت در چیست؟
تفاوت بین ادو پرفیوم و ادو تویلت در چیست؟

تفاوت بین ادو پرفیوم و ادو تویلت در چیست؟

تفاوت بین ادو پرفیوم و ادو تویلت در چیست؟

محصولاتی که به‌ عنوان انواع عطر و ادکلن شناخته می‌شوند ؛

تنها در میزان غِلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن، که می‌تواند شامل اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد متفاوت هستند.
شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد:
هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.
عطرها ترکیباتی شیمیایی هستند که رایحه یا بوی خاصی دارند.
بوی یک ترکیب شیمیایی زمانی به مشام می رسد که به اندازه کافی فرّار باشد تا وارد سیستم بویایی قسمت بالایی بینی شود.

گروه های زیادی در بین عطرها وجود دارد که رایج ترین آن­ها پرفیوم بوده، و در کنار آن ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن هستند که به ترتیب هر یک شامل میزان کمتری از اسانس معطر هستند.
معیارهائی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد و یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گیرد معمولاً مبهم و غیر دقیق می‌باشند.

فهرستی از عبارات معمول به شرح زیر ارائه شده‌است :

  • پودر عطر شامل ۳۱٪ اسانس عطری در پودر تالک آرایشی بدون وجود الکل می‌باشد.
  • عصاره عطر یا perfume با غلظتی بین ۱۵–۴۰٪ از مواد معطر غلیظ‌ترین، خالصترین، ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطر است.
  • اسپریت دو پرفیوم یا ESdP شامل ۱۵–۳۰٪ مواد معطره، یک ترکیب که به ندرت بین عصاره عطر و ادوپرفیوم استفاده می‌شود.
  • ادو پرفیوم یا EdP با غلظتی در حدود ۱۰–۲۰٪ رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.
  • ادو تویلت یا EdT در حدود ۵–۱۵٪ غلظت داشته و بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.

ادو پرفیوم چیست؟

ادو پرفیوم Parfum در زبان فرانسوی به مخلوطی از اسانس های روغنی معطر یا ترکیب های خوشبو و معطر که تثبیت کننده و حلال هستند گفته می شود به عنوان یک خوشبو کننده بدن انسان ، حیوانات ، غذا ، اشیاء ، و فضا های زندگی روزمره استفاده می شود . صنعت عطر سازی مدرن با ترکیبات تجاری در اواخر قرن ۱۹ اجازه داد که از ترکیبات معطر و خوشبو مانند وانیلین یا کومارین ، برای بدست آوردن ترکیبات عطرهایی با رایحه هایی که قبل از آن تنها از مواد خوشبوی طبیعی قابل دستیابی نبود آغاز شود

چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟ 

همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست، در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، استفاده از عطر خود را تجدید کنید. متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.

 آیدی اینستاگرام ما : mehrparfum