چگونه عطر مناسب خود را پیدا کنیم؟

چگونه عطر مناسب خود را پیدا کنیم؟

انتخاب عطر همواره برای بسیاری از علاقه مندان به عطر و ادکلن مشکل است, افرادی در انتخاب رایحه از دوستان و یا فروشندگان راهنمایی میخواهند و بسیاری افراد از کسانی که سابقه خرید و استفاده از عطری خاص را دارند کمک میگیرند. اما واقعا بهترین راه انتخاب عطر چیست؟

بسیاری برند های تولید کننده ادکلن و همینطور فروشندگان معتبر با امکان ارائه مشاوره و تست عطر تا حد زیادی به شما کمک میکنند ولی نباید فراموش کرد امروزه عطر نه تنها یک کالای لوکس به شمار می آید بلکه بیشتر از آن استراتژیک است! بله عطر شما نشانگر شخصیت شماست و دیگران قبل از شنیدن صدایتان یا دیدن چهره ی شما رایحه شما را استشمام میکنند. بنا به نقل قولی از خانم گابریل شنل “عطر, قبل از رسیدن به جایی آمدن شما را نوید میدهد حضورتان را دلنشین و پس از رفتن یاد شما را باقی میگذارد. پس نه تنها به عنوان یک محصول خاص بلکه برای تقویت شخصیت خود نیز میتوانید از عطر و ادکلن استفاده کنید.

با توجه به دسته بندی متنوع عطر ها و گستره ی فراوان تولید کننده ها به سادگی میتوانید عطری تاثیرگذار و مناسب روحیات و احساسات خود انتخاب کنید. در ادامه در خصوص انتخاب دسته بندی عطر مطالبی ارائه خواهد شد.

انواع دسته بندی عطر ها

عطر ها از لحاظ طبع و ساختار تقسیم میشوند

طبع:

  1. خنک
  2. معتدل
  3. گرم

ساختار:

  1. آروماتیک
  2. چایپره (مدیترانه ای)
  3. مرکباتی
  4. گلی
  5. شرقی
  6. چوبی
  7. چرمی
  8. میوه ای

و هر کدام از این گروه ها رایحه های فرعی نیز دارند که گاهی در بین آنها اشتراکاتی نیز به چشم میخورد.

با توجه به نوع آب و هوای ایران عموم مردم رایحه های خنک و معتدل را بیشتر از رایحه های گرم میپسندند پس اگر قصد خرید یک عطر عامه پسند دارید در گروه خنک و معتدل به دنبال آن بگردید. با توجه به موقعیت شغلی, محل کار, سن, زمان استفاده و… نیز میتوانید ساختار های مختلفی انتخاب کنید.

مدیران برای تاثیرگذاری و احساس قدرت میتوانند عطر های شرقی, چرمی و چوبی استفاده کنند. همچنین رایحه های تلخ حس قدرت را منتقل میکند.

آن دسته از افراد که با افراد زیادی در ارتباط هستند مثل کارمندان نیز برای عام پسند بودن میتوانند سبک های میوه ای مرکباتی گلی یا مدیترانه ای را انتخاب کنند.

افراد نوجوان و جوان نیز میتوانند از عطر های مدرن و افراد مسن تر از گروه های کلاسیک استفاده کنند.

بعلت تنوع بالای رایحه ها و دریافت مشاوره دقیقتر و اختصاصی میتوانید با پشتیبان های عطر مهر در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

برندهای پیشنهادی:

ادکلن اگنرادکلن کریدادکلن بیجارادکلن بولگاریادکلن پاریس بلو