افزایش ماندگاری عطر
ماندگاری عطر خود را چگونه بهبود ببخشیم؟
ساواژ دیور
ماندگاری عطر ها مساله ای جدی!

ماندگاری عطر خود را چطور افزایش دهیم

شناخت نوع عطر

غلظت عطر

اولین رکن ماندگاری ادکلن نوع غلظت آن میباشد (برای آشنایی با انواع غلظت ادکلن ها کلیک کنید) با توجه به خاصیت های عطر که شامل پخش بو, ماندگاری و ذات رایحه هستند ممکن است حتی در یک نوع غلظت شاهد ماندگاری های متفاوت باشیم! چرایی این امر مربوط به ذات رایحه است. اصولا رایحه های گرم و شیرین بالاترین ماندگاری و رایحه های خنک و تازه کمترین ماندگاری را دارند.

غلظت عطر
انواع غلظت عطرها و ماندگاری آنها

نوع عطر تنها عامل درونی مربوط به ماندگاری عطر میباشد پس هنگام خرید این نکته را فراموش نکنید. اما نکات هنگام مصرف هم تاثیرات بسیار زیادی بر ماندگاری عطرتان میگذارد. در ادامه این مطلب نکات ذکر خواهد شد.

نحوه اسپری کردن عطر

بهترین روش استفاده از عطر, اسپری مستقیم بر روی پوست تمیز و از فاصله حدودا ۱۵ سانتی متری میباشد. به طور میانگین هر ۱۴ اسپری یک میلی لیتر از عطر شما را مصرف میکند پس نگران تمام شدن عطر خود نباشید و حد اقل ۸ اسپری به صورت پراکنده بر قسمت های گردن, قفسه سینه, مچ دست انجام دهید. (بانوان میتوانند پشت زانو و حتی روی موهای خود نیز استفاده کنند)

باورهای غلط !!!

ایجاد یک ابر و عبور از آن! عطرتان را هدر ندهید بهترین روش اسپری مستقیم است.

ماساژ دادن پوست پس از اسپری! این کار موجب کمتر شدن ماندگاری و تغییر بوی عطر میشود.

اسپری بر محلی که تعریق میکند! بدترین مکان برای استفاده عطر زیر بغل یا کف دست است. تعریق در این نواحی سبب فساد رایحه عطرتان و تولید بوی نامطبوع میشود.

عطر های جنس مخالف بهتر است! البته که اکثر عطرها طوری طراحی میشوند که برای جنس مخالف جذب کننده باشند اما آقایان وقار و بانوان ظراف خود را حفظ کنید و از عطر مخصوص به جنسیت خود استفاده کنید. برخی برندها با طراحی عطرهای یونیسکشوال این مشکل را تا حدودی رفع کرده اند.

هر نیم ساعت باید اسپری کنم! این یک نیز باور عجیبیست که شایع شده, حدود ۳ دقیقه پس قرار گرفتن در معرض رایحه عطر, مشام شما به کلی با رایحه خو گرفته و دیگر به سادگی قابل درک نیست اما دیگران کاملا متوجه عطر شما میشوند پس نگران نباشید.

نوع پوست

اساسا پوست های چرب و مرطوب بیشتر از پوست های خشک عطر را در خود نگه میدارند. اگر پوستتان خشک است میتوانید از بادی لوسیون های عطری و یا مرطوب کننده استفاده کنید و پس از آن عطرتان را روی پوست اسپری کنید.

سایر عوامل بیرونی

بیش از ۱۸۰ عامل بر ماندگاری عطر اثرگذار است. از این عوامل میتوان به رطوبت و دما هوا, میزان فعالیت بدنی, دمای بدن, رنگ پوست و لباس, سطح فشار و آلایندگی هوا, شدت تابش نور و… اشاره کرد

منبع: fragrantica.com

مارا در اینستاگرام عطر مهر , تلگرام عطر مهر دنبال کنید

 

برند های پیشنهادی:

ادکلن اگنر – ادکلن کرید – ادکلن بیجار – ادکلن بولگاری – ادکلن پاریس بلو