عطر های قدیمی مردانه
عطرهای قدیمی مردانه معروف

چرا گاهی اوقات احساس می‌کنیم عطرهای قدیمی مردانه خوشبو تر از عطرهای امروزی هستند؟

امروزه اکثر برند های دیزاینری عطر و ادکلن بدنبال جذب مشتری های بیشتر و فروش بالاتر هستند و کمتر به سراغ رایحه های نوستالژیک و قدیمی می‌روند. شاید یک دلیل آن تغییر سلیقه و میزان توانمندی اقتصادی مشتریان در خرید عطر باشد.
معمولا عطرهای قدیمی مردانه بدلیل سبک سلیقه مردم در گذشته که علاقه به روایح تند چوبی و شرقی داشته اند، ماندگاری زیادی دارند.

دیسکانت شدن عطرهای قدیمی مردانه یعنی چی؟

با توجه به سطح فروش و انتظار تولید کنندگان برخی از عطرهای قدیمی مردانه یا زنانه دیگر تولید نمیشوند. البته راه چاره ای نیز وجود دارد و تهیه اسانس آن عطرها گزینه بسیار جذابی است.
عطر مهر همواره در تلاش است جهت حفظ رضایت شما عزیزان سبد کالایی تکمیلی ارائه دهد.

معرفی چند عطر قدیمی مردانه

١- وان من شو ?

زیاده روی نیست اگر بگوییم هر فردی که تا به حال حتی یک یا دوبار عطر خریده باشد این افسانه کهنه کار را نشناسد!!!
وان من شو امضای یک مرد پر انرژی و نمادی از فاخر بودن در گذشته بود و با قدرت تمام هنوز هم در دل جوان دلان میانسال جای دارد! رایحه عطر وان من شو تلخ و گرم و کمی تند می باشد که مناسب فصول سرد سال است.
ماندگاری بالا و پخش بوی قوی این عطر به راحتی با عطرهای مدرن و امروزی رقابت میکند.

نت های تشکیل دهنده عطر وان من شو به این ترتیب می‌باشد:
نت اولیه متشکل از ترنج و زیره همچنین اقاقیای برزیلی، ریحان و درمنه (نوعی گیاه معطر) و صمغ های گیاهی است که با گذشت کمی از زمان جای خود را به نت میانی می‌دهد، به سادگی میتوان روایح درخت کاج و ادويه جات معطر را در این نت احساس کرد همچنین گل رز و شمعدانی و یاس، جوز، میخک صدپره، وتیور یا خس خس و نعنای هندی یا پتچولی و گل لابدانیوم با هنرمندی تمام در نت میانی قرار گرفته اند.

عبور از نت میانی ما را به پایه عطر وان من شو میرساند که با وجود نت های تونکا، وانیل نارگیل، خزه درخت بلوط و چرم همچنین چوب صندل سفید، بوته وحشی جاوی، سدر و کهربا، یک شاهکار را به ارمغان آورده اند.

وان من شو یکی از خاطره انگیز ترین عطرهای قدیمی مردانه است.

 

عطرهای قدیمی مردانه معروف

 

٢- رالف لورن پولو (سبز)

وای از عطرِ این عطر!!!
کارلوس بینایم این رایحه جادویی را در سال ١٩٧٨ خلق کرد، شاید باورش سخت باشد که این عطر تا امروز با گذشت بیش از ۴٠ سال از معرفی آن، همچنان در فروشگاه های عطر و ادکلن یافت میشود و به فروش میرود.

نت اولیه این عطر متشکل از ریحان، ترنج، درمنه و گشنیز، زیره سیاه و درخت عرعرتوت است که به آرامی به سمت نت میانی تغییر میکند، نت ثانویه این جادو از بابونه، گل شمعدانی و یاس و رز، فلفل و میخک، چرم و کاج تشکیل شده است.

شاید تا اینجا شباهت آن به وان من شو را حدس زده باشید ولی به همینجا ختم نمیشود نت پایانی این عطر نیز بی شباهت نیست چرا که با حضور نت های مشک، وتیور، خزه، کهربا، پتچولی و سدر و تنباکو میتوان دریافت که شباهت رایحه این دو عطر زیاد است ولی در عمل با خلاف این مواجه می‌شویم چون تندی و تلخی این عطر مردانه کمی بیشتر از وان من شو است.

٣- اولین دریک

کمی ناراحت کننده است اگر بگوییم این عطر دیگر با کیفیت قبل یافت نمیشود!
غم انگیز ولی واقعی، به چندین و چند دلیل این روزها دریک دیگر مثل قدیم تازه نفس نیست و باعث ناراحتی طرفدارانش شده. این عطر هم سن پولو سبز است یعنی در سال ١٩٧٨ پا به دنیای عطر گذاشته است و در زمان خودش قلدری در بازار بود که نگاه بسیاری از خریداران را به خود جلب میکرد.

نت اولیه این عطر متشکل از خس خس، فلفل سیاه و دارچین بهمراه سدر است. و در نت میانی شاهد پتچولی و جوز هندی، گشنیز و زنجبیل هستیم که با گذشت زمان با نت پایانی مواجه خواهیم شد: چوب صندل و گل سنگ

قطعا تعداد بیشماری از عطرهای قدیمی مردانه خاطره انگیز وجود دارد که به آرامی به سراغ آنها خواهیم رفت.

تا مقاله های بعدی با عطر مهر همراه باشید.